TR 2013 - Dohráno!



DOHRÁNO


Možná si někteří z vás všimli, že jsem se dříve vždy vyjadřovala zásadně PROTI Crystal Dynamics a jejich hrám (zvláště těm novým) a v životě by mě nenapadlo si ty dvě nové hry zahrát. Takže vás možná překvapí, že jsem se odhodlala a zahrála si TOMB RAIDER 2013. Někteří to ale už vědí a čekají, co si o té hře myslím. Takže k věci :)

No, přátelé... hrála jsem objektivně (aby to neznělo tak blbě, tak jsem se o to snažila). Nebylo to dokonalé, ale bavilo mě to. Byla jsem docela překvapená. A víte co to je pro takovou konzervu jako já, přiznat si, že se mi líbí něco, co jsem odmítala? Některé pasáže ale byly spíše otravné, ale co jsem si užívala nejvíc bylo prozkoumávání terénu a hledání bedýnek! a dalších předmětů. Někdy mě bavily i přestřelky. Ale... co mi pořád nepřijde dobré je příběh. Základní kostra příběhu vůbec není špatná, to netvrdím (já sama dělám mizerné příběhy :D), ale dost často mi přišlo, že to bylo uměle natahováno, že se snažili o to, abych se rozbrečela a tak. Tohle se musí umět, jakmile to člověk ví, co režiséři nebo vývojáři chtějí, tak to má opačný efekt. Takže jednotlivé situace mohly být vyřešeny mnohem logičtěji.

Opravdu jsem nechápala větu "I hate tombs." A pořád nechápu.

Gameplay mě ale bavil. Jak už jsem psala, někdy byl k naštvání (třeba při Eeeeeeee, F, →,...) ale obecně byl svižný a docela příjemný. Samozřejmě nereálný, Lara byla hbitější než Spiderman a Flash dohromady. Když třeba držíte zbraň a pak skočíte na stěhu, kde se dá zachytit cepínem, určitě byste nejdříve měli problém se zbraní a tím - rychle jí uklidit. Tohle je ale "problém" dnešních her obecně. Jak se celý svět zrychluje, hodně se abstrahuje a gameplay se tak zrychluje (vemte si například The Sims 4 - kdo hrál, ví, že už simík ani nemusí jít se špinavým talířem ke dřezu a umít ho, stačí, když ho tam přetáhnete myší a je to! Dokonalá simulace života :D). Abych to ale shrnula, s rychlým gameplayem jsem problém neměla až na situace, kdy Lara propadla vším možným, sjela šílené skluzavky, všude se odřela, omlátila a dopadla po těhle šílenostech někam na zem. To bylo docela na infarkt (pro obě :D).


Zdálo se mi, že se hra snaží o "velikost", monumentálnost, ale zároveň byla docela přímočará. Nebo takhle... tyhle dvě skutečnosti se tak nějak prolínaly. Chvilku jste šli prostě pořád dopředu a pak jste se ocitli na místě, které vypadalo opravdu hodně složitě (někdy bylo, někdy tak jen působilo). Bylo to z extrému do extrému. Ale nebyl to nějaký velký problém. (spíše píšu poznatky, neberte to hned jako kritiku) Ale atmosféra mi lhostejná nebyla. Sem tam jsem se bála a ulevilo se mi, když jsem se ocitla na volném prostranství a mohla si jen tak objevovat :)


Měla jsem problém poznat vzdálenosti a jestli tam Lara doskočí, nebo ne. Často jako kdyby jí to k tomu místu přitáhlo, protože se to skutečně zdálo strašně daleko a ona to skočila.



Hru jsem dohrála na 80 % +-, což podle mě není špatné, když jsem to hrála poprvé. A nevím, jestli někdo někdy tvrdil, že je to rychlá hra (určitě ne jako Legend...), ale mě ani tak nepřišla. Asi to mám taky trochu zkreslené tím, že jsem měla během hraní dlouhou pauzu. Ale stejně mi nepřišla krátká.

Už se těším na Rise of Tomb Raider (i když vím, že jsou tam stejné boty v příběhu jako v tomhle díle), lákají mě nové lokace, nové hádanky, "larovštější" Lara? :D Víte, snažila jsem se, ale Lara mi pořád není moc sympatická. Nebo jak kdy. V některých chvílích mě vtáhla, někdy mi ale přišla hloupá a prostě si s ní nějak nevím rady. Uvidíme, jestli mě další díl přesvědčí o opaku, trochu se bojím, že ne.




Jako hypochondr jsem se taky soustředila na věci jako třeba zranění vs. špinavá voda :D Nebo to, jak se brodila krví... Infekce a jistá smrt by jí neminuly :D Ale to asi nesmím takhle brát, já tohle řeším všude. Třeba, když si na konci v Terminátorovi Sarah vyndá ten zabodlý kus (železa?) z nohy, hned jsem měla komentáře k tomu, že by vykrvácela :D Ve starých TR nebyla žádná zraněná na Laře vidět. Takže asi tak ;)





A ještě jedna věc. Jestli existují nějaké skupiny PRO-SAM A PROTI-SAM, jsem jednoznačně v té druhé. Omlouvám se všem milovníkům této postavy.
Tohle jsem si nemohla odpustit :D Promiňte... Kdo zná, pochopí ;)

Dodatek: Co mi také ještě ve hře chybělo byl ukazatel života a lékárničky.

Tak co, jste taky tak překvapeni z dojmů jako já? :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky