ROTTR: Volitelné hrobky - návod
Každému z nás se může stát, že zaváhá a neví, kam dál. Rise of the Tomb Raider obsahuje celkem devět volitelných hrobek. Některé jsou v podstatě při hlavní cestě, po jiných musíte trochu víc pátrat. Díky Jirkovi z Kroniky tu pro vás máme textový návod. A pro úplnost je doplněn videonávody od IGN a BeardBear.
1) Ice Ship / Ledová loď
Dostaňte se až ke stožáru a použijte svůj cepín na mechanismus. Vyškrábejte se přes prkna za mechanismem a otočte se k menšímu stěžni. Přeskočte z konce a chyťte se houpajícího se kusu ledu, čímž ho rozbijete o zeď, Vydrápejte se nově otevřenou cestou a použijte cepín na kolo. Dostaňte koš tak dolů, jak jen to půjde a pak se rychle dejte po stožáru. Skočte z jeho konce, chyťte se stoupajícího koše, abyste si otevřeli další cestu.
Vyšplhejte se až k pokladu. Kromě "hlavní ceny" - rychle vystřelovaných šípů - najdete mapu, svitek, nějaké šípy a Mince. Po rampě pokračujte a lanovkou se vraťte na hlavní cestu.
Vyšplhejte se až k pokladu. Kromě "hlavní ceny" - rychle vystřelovaných šípů - najdete mapu, svitek, nějaké šípy a Mince. Po rampě pokračujte a lanovkou se vraťte na hlavní cestu.
2) Ancient Cistern / Starověká cisterna
V centrální části otevřeného prostoru najdete pilu, nedaleko níž se nachází jeřáb s pohupujícím se zavěšeným břevnem. Odstřelením bloku, na kterém je kláda zavěšení, si odkryjete tajný průchod.
Sestupte po žebříku a sešplhejte dolů do komnaty, kde najdete pár zdrojů a plaketu, kterou si přečtěte. Jakmile seberete všechno, pokračujte po cestě mezi dvěma provizorními kříži a sestupte dolů tunelem.
Dostanete se ke dvěma dalším. Ještě než přeskočíte propast, vlevo seberte Artefakt. Přeskočte propast a zachyťte se s pomocí cepínu skály. Přelezte doleva a sešplhejte níž, pak přeskočte doprava a chyťte se skalisek na druhé straně. Pokračujte dolů a vlevo až na pevnou půdu, sjeďte svahem do malé místnosti. Po schodech a přeskočte na tyč, čímž spustíte mechanismus. Sledujte čepele pod sebou a ve správný okamžik se pusťte a mezi nimi dopadnete do vody. Je to o správném načasování. Vylezte z vody přes klenutý průchod a otočte se k rohu. Sestřelte malý červený barel vedle budky a uvolněte si tak cestu, pak proplavte do další oblasti k táboru. Tam si odpočiňte, pokud je to zapotřebí a vydejte se dolů po schodech do místnosti s hádankou.
Dejte se po kamenném trámu a vylezte po zdi a nyní s rozběhem skočte na rampu po vaší pravici. Pravděpodobně se vám to nemusí zdařit napoprvé, takže pak se ve vodě dejte doleva, dejte se přes díru v zábradlí a z vody vylezte v další místnosti. Dejte se po schodech, seberte kanystr, zaneste ho zpět ke kulatému otvoru; kousek ustupte a vyhoďte ho do povětří, čímž zvednete hladinu vody. Potopte se a klenutým průchodem doplavte zpět do hlavní místnosti, kde se dejte vlevo po dalším schodišti. Vylezte, seberte kanystr a opatrně jej hoďte na dřevěnou plošinu, která se pohupuje na rohu ve vodě. Vylezte na vyšší patro a z rampy skočte na dřevěnou tyč. Tam počkejte, než se hladina opět zvedne, teprve pak se pusťte. Jak začne voda zase klesat, dřevěná plošina s kanystrem se pomalu začne vracet na své původní místo - střelte do kanystru, jakmile bude před kulatým otvorem, abyste znovu zvedli úroveň vody.
Proplavte přes právě vzniklý otvor, vylezte na suchou půdu, vystoupejte po schodech a skočte přes trhlinu. Dejte se nalevo přes klenutý průchod a cepínem pobořte slabou stěnu. Skočte zpět do vody a plavte k místu, kde jste sebrali poslední kanystr. Hoďte další z nich na dřevěnou plošinu a tyčí opět dočasně zvedněte hladinu.
Pusťte se a rychle plavte k plošině. Seberte tam kanystr a hoďte ho skrze rozbitou zeď a vylezte tam. Opět seberte kanystr, doneste ho do větší místnosti a hoďte ho na plošinu před otvor, tím naposledy zvednete hladinu vody. Plavte pod povrchem, vraťte se do hlavní místnosti, kde si vyberete odměnu, a vydejte se zpět směrem, odkud jste přišli.
Sestupte po žebříku a sešplhejte dolů do komnaty, kde najdete pár zdrojů a plaketu, kterou si přečtěte. Jakmile seberete všechno, pokračujte po cestě mezi dvěma provizorními kříži a sestupte dolů tunelem.
Dostanete se ke dvěma dalším. Ještě než přeskočíte propast, vlevo seberte Artefakt. Přeskočte propast a zachyťte se s pomocí cepínu skály. Přelezte doleva a sešplhejte níž, pak přeskočte doprava a chyťte se skalisek na druhé straně. Pokračujte dolů a vlevo až na pevnou půdu, sjeďte svahem do malé místnosti. Po schodech a přeskočte na tyč, čímž spustíte mechanismus. Sledujte čepele pod sebou a ve správný okamžik se pusťte a mezi nimi dopadnete do vody. Je to o správném načasování. Vylezte z vody přes klenutý průchod a otočte se k rohu. Sestřelte malý červený barel vedle budky a uvolněte si tak cestu, pak proplavte do další oblasti k táboru. Tam si odpočiňte, pokud je to zapotřebí a vydejte se dolů po schodech do místnosti s hádankou.
Dejte se po kamenném trámu a vylezte po zdi a nyní s rozběhem skočte na rampu po vaší pravici. Pravděpodobně se vám to nemusí zdařit napoprvé, takže pak se ve vodě dejte doleva, dejte se přes díru v zábradlí a z vody vylezte v další místnosti. Dejte se po schodech, seberte kanystr, zaneste ho zpět ke kulatému otvoru; kousek ustupte a vyhoďte ho do povětří, čímž zvednete hladinu vody. Potopte se a klenutým průchodem doplavte zpět do hlavní místnosti, kde se dejte vlevo po dalším schodišti. Vylezte, seberte kanystr a opatrně jej hoďte na dřevěnou plošinu, která se pohupuje na rohu ve vodě. Vylezte na vyšší patro a z rampy skočte na dřevěnou tyč. Tam počkejte, než se hladina opět zvedne, teprve pak se pusťte. Jak začne voda zase klesat, dřevěná plošina s kanystrem se pomalu začne vracet na své původní místo - střelte do kanystru, jakmile bude před kulatým otvorem, abyste znovu zvedli úroveň vody.
Proplavte přes právě vzniklý otvor, vylezte na suchou půdu, vystoupejte po schodech a skočte přes trhlinu. Dejte se nalevo přes klenutý průchod a cepínem pobořte slabou stěnu. Skočte zpět do vody a plavte k místu, kde jste sebrali poslední kanystr. Hoďte další z nich na dřevěnou plošinu a tyčí opět dočasně zvedněte hladinu.
Pusťte se a rychle plavte k plošině. Seberte tam kanystr a hoďte ho skrze rozbitou zeď a vylezte tam. Opět seberte kanystr, doneste ho do větší místnosti a hoďte ho na plošinu před otvor, tím naposledy zvednete hladinu vody. Plavte pod povrchem, vraťte se do hlavní místnosti, kde si vyberete odměnu, a vydejte se zpět směrem, odkud jste přišli.
3) Voice of God / Hlas boží
Z tábora Chráněný hřeben (Sheltered Ridge) se otočte na jih a spusťte se dolů. Dejte se do blízké jeskyně a zbavte se zuřivé kočky. Odstraňte lanovým šípem barikádu a pomocí cepínu vylomte bránu-
Pokračujte po cestě a dojdete k novému táboru. Jeskyni opusťte druhou stranou, zamiřte po úzkém útesu po levici a protáhněte se dírou na konci. Přeskočte strž, vylezte po zdi po vaší levé straně a pomocí úchytů se dejte vpravo kolem útesu. Vylezte, pomocí cepínu vyšplhejte ještě o něco výš, přeskočte díru po pravici a opět se vytáhněte. Přejděte přes úzkou kamennou traverzu, skočte přes sloup a chyťte se skal před sebou, pak zamiřte vpravo a dolů a dostanete se k Hrobce.
Skočte z konce malého kamenného převisu, na kterém jste stáli, a chyťte se úchytů. Dejte se vpravo, přeskočte díru a chyťte se skaliska, jakmile to začne povolovat, rychle stiskněte X a zachyťte se toho pod sebou. Dejte se opět vpravo, pak přes další úzkou traverzu a chyťte se skal před sebou, než se traverza i s vámi odporoučí k zemi.
Skočte vpravo, chyťte se úchytů a dostaňte se na pevnou půdu. Dřevěná plošina za vámi na sobě má artefakt, takže než se dáte skrze velké dveře, z nichž se ozývá hrozivý zvuk, ještě si jí vyzvedněte.
V komnatě si seberte všechno, co lze a pomocí navijáku vedle otevřených dveří je zavřete. Dveře hned využijte ke šplhání, zamiřte nalevo obloukem a seskočte na zem po své pravici. Otočte se a skočte přes trhlinu. Cepínem rozbijte zeď, protáhněte se vzniklým otvorem a otevřete znovu dveře.
Protáhněte se zpátky, skočte přes cívku provazu a s pomocí šípu jí spojte s pohupující se protiváhou. Použijte naviják, pak buď pomocí nože anebo spoje na druhé straně cívky k přeříznutí provazu a uvolněte druhou protiváhu. Vraťte se do oblasti se vstupem, otevřete druhé dveře a sestupte po schodech k vaší odměně.
Dostaňte se zpět ven a otočte se doprava. Pomocí šípu si vytvořte lanový most mezi vaší pozicí a blokem v dálce, přelezte a vyškrábejte se na zeď před sebou. Vytvořte si lanovku k dalšímu bloku s provazem, sjeďte dolů a seberte Relikvii, vylezte po úchytech a vytvořte si další lanovku. Na dně se pusťte, přeskočte díru vpravo, prolezte dírou a ocitnete se zpět v táboře Zamrzlá rokle (Frozen Gorge).
Pokračujte po cestě a dojdete k novému táboru. Jeskyni opusťte druhou stranou, zamiřte po úzkém útesu po levici a protáhněte se dírou na konci. Přeskočte strž, vylezte po zdi po vaší levé straně a pomocí úchytů se dejte vpravo kolem útesu. Vylezte, pomocí cepínu vyšplhejte ještě o něco výš, přeskočte díru po pravici a opět se vytáhněte. Přejděte přes úzkou kamennou traverzu, skočte přes sloup a chyťte se skal před sebou, pak zamiřte vpravo a dolů a dostanete se k Hrobce.
Skočte z konce malého kamenného převisu, na kterém jste stáli, a chyťte se úchytů. Dejte se vpravo, přeskočte díru a chyťte se skaliska, jakmile to začne povolovat, rychle stiskněte X a zachyťte se toho pod sebou. Dejte se opět vpravo, pak přes další úzkou traverzu a chyťte se skal před sebou, než se traverza i s vámi odporoučí k zemi.
Skočte vpravo, chyťte se úchytů a dostaňte se na pevnou půdu. Dřevěná plošina za vámi na sobě má artefakt, takže než se dáte skrze velké dveře, z nichž se ozývá hrozivý zvuk, ještě si jí vyzvedněte.
V komnatě si seberte všechno, co lze a pomocí navijáku vedle otevřených dveří je zavřete. Dveře hned využijte ke šplhání, zamiřte nalevo obloukem a seskočte na zem po své pravici. Otočte se a skočte přes trhlinu. Cepínem rozbijte zeď, protáhněte se vzniklým otvorem a otevřete znovu dveře.
Protáhněte se zpátky, skočte přes cívku provazu a s pomocí šípu jí spojte s pohupující se protiváhou. Použijte naviják, pak buď pomocí nože anebo spoje na druhé straně cívky k přeříznutí provazu a uvolněte druhou protiváhu. Vraťte se do oblasti se vstupem, otevřete druhé dveře a sestupte po schodech k vaší odměně.
Dostaňte se zpět ven a otočte se doprava. Pomocí šípu si vytvořte lanový most mezi vaší pozicí a blokem v dálce, přelezte a vyškrábejte se na zeď před sebou. Vytvořte si lanovku k dalšímu bloku s provazem, sjeďte dolů a seberte Relikvii, vylezte po úchytech a vytvořte si další lanovku. Na dně se pusťte, přeskočte díru vpravo, prolezte dírou a ocitnete se zpět v táboře Zamrzlá rokle (Frozen Gorge).
4) Red Mine / Červený důl
Cesta se po chvíli - větví pravá vede k nějakým těm zdrojům k sesbírání, na bednách po levici najdete mapu. Na konci tunelu skočte na lanovku a dopadnete do podzemního jezírka. Levá cesta vás dovede k dalším zdrojům, pravá vede dál.
Dojdete k hořlavé bariéře. Seberte nedalekou lahev a hadr a vyrobte si Molotovův koktejl. Protáhněte se dírou a přeskočte trhlinu, přistanete na dně šachy. Vydejte se cestou po pravé ruce a pokračujte dál, dokud se cesta nepropadne, takže se pak vytáhněte opět nahoru. V malé kanceláři vpředu najdete kufr, který můžete vybrat. Seberte lahev, opět si vyrobte Molotovova a postavte se na druhou stranu místnosti od vodopádu. Hoďte koktejl za trubky, abyste se zbavili překážek za nimi, potom proskočte otvorem, abyste se dostali dál k místnosti s hádankou.
Z vaší startovní pozice skočte přes díru vlevo a sledujte cestu. Asi v polovině najdete malou místnost, kde najdete deník, a na konci na vás čeká nové tábořiště. Od tábora pokračujte přes díru, pokud bude potřeba, chyťte se, abyste nespadli, a pokračujte na druhou stranu. Nahoře najdete ještě jeden kufr k vybrání a deník k sebrání na konci. Jakmile je seberete, vraťte se dvakrát zpět a seskočte z rampy napravo, zachyťte se. Po cestě přijedou dva důlní vozíky.
Spusťte se dolů a dejte se zpět nahoru po schodech. Vylezte na plošinu po vaší pravici, pak přeskočte na další dřevěnou platformu. Vystřelte šíp na vozík vlevo a táhněte ho trasou. Vraťte se na předchozí plošinu a vydejte se přes střechu s využitím úchytů.
Přečtěte si plaketu na druhé straně, pak se vyšplhejte na střechu. Postavte se ke sloupu pokrytému provazem a střelte šíp na vozík, abyste ho se sloupem spojili. Pak se otočte a opět vyskočte na nádobu, abyste uvolnili vozík. Tak jste zastavili vodu, takže zamiřte k malé plošině s malou části rezavého kolejiště, připravte si Molotovův koktejl, zničte barikádu a přeskočte přes díru. Vydejte se po schodech a seberte si zaslouženou odměnu. Jakmile seberete všechno, dejte se malou dutinou a vylezte nahoru a ven, zpět do měděného dolu.
Dojdete k hořlavé bariéře. Seberte nedalekou lahev a hadr a vyrobte si Molotovův koktejl. Protáhněte se dírou a přeskočte trhlinu, přistanete na dně šachy. Vydejte se cestou po pravé ruce a pokračujte dál, dokud se cesta nepropadne, takže se pak vytáhněte opět nahoru. V malé kanceláři vpředu najdete kufr, který můžete vybrat. Seberte lahev, opět si vyrobte Molotovova a postavte se na druhou stranu místnosti od vodopádu. Hoďte koktejl za trubky, abyste se zbavili překážek za nimi, potom proskočte otvorem, abyste se dostali dál k místnosti s hádankou.
Z vaší startovní pozice skočte přes díru vlevo a sledujte cestu. Asi v polovině najdete malou místnost, kde najdete deník, a na konci na vás čeká nové tábořiště. Od tábora pokračujte přes díru, pokud bude potřeba, chyťte se, abyste nespadli, a pokračujte na druhou stranu. Nahoře najdete ještě jeden kufr k vybrání a deník k sebrání na konci. Jakmile je seberete, vraťte se dvakrát zpět a seskočte z rampy napravo, zachyťte se. Po cestě přijedou dva důlní vozíky.
Spusťte se dolů a dejte se zpět nahoru po schodech. Vylezte na plošinu po vaší pravici, pak přeskočte na další dřevěnou platformu. Vystřelte šíp na vozík vlevo a táhněte ho trasou. Vraťte se na předchozí plošinu a vydejte se přes střechu s využitím úchytů.
Přečtěte si plaketu na druhé straně, pak se vyšplhejte na střechu. Postavte se ke sloupu pokrytému provazem a střelte šíp na vozík, abyste ho se sloupem spojili. Pak se otočte a opět vyskočte na nádobu, abyste uvolnili vozík. Tak jste zastavili vodu, takže zamiřte k malé plošině s malou části rezavého kolejiště, připravte si Molotovův koktejl, zničte barikádu a přeskočte přes díru. Vydejte se po schodech a seberte si zaslouženou odměnu. Jakmile seberete všechno, dejte se malou dutinou a vylezte nahoru a ven, zpět do měděného dolu.
5) House of the Afflicted / Dům sužovaných
Z tábora Farmy v údolí (Valley Farmstead) se dejte směrem na sever a po rozpadlém dřevěném mostě překročte řeku. Přes další díru se zhoupněte, seberte vak a protáhněte se malou dírou ve spodní části zdi před vámi. Může se vám stát, že na vás čeká vlčí útok, ale jakmile bude klid, vylomte silou kovové dveře. Pokračujte po schodech. Pokračujte dál cestou ve tmě a asi v polovině se protáhněte malou dírou ve skalách. Dorazíte k táboru; jakmile budete připraveni, pokračujte dál do místnosti s puzzly.
Zamiřte do výklenku vlevo a vytlačte ven důlní vozík. Opět vlevo a spusťte se do otvoru, kde najdete dřevěnou plošinu a hák. Použijte lanový šíp a spojte je dohromady, pak se dejte na opačný konec místnosti. Postavte se poblíž dřevěné plošiny, otočte se k provazům nad sebou, a vystřelte šíp na páku přímo směrem nahoru a napravo od nich. Provazy spadnou, takže vy se rychle rozběhněte k důlnímu vozíku a z něj vystřelte šíp na provazy, abyste udrželi plošinu zvednutou. Vyběhněte po dřevěných schodech a zachyťte se, abyste se ostali na druhou stranu - na plošinu, kterou jste právě zvedli. Skočte z ní naproti přes místnost. Vytáhněte se po úchytech na zdi, pak zamiřte vpravo a vylezte si výše pro odměnu. Prohledejte i zbytek oblasti a pak se ve vlastních stopách vraťte k východu z hrobky.
Zamiřte do výklenku vlevo a vytlačte ven důlní vozík. Opět vlevo a spusťte se do otvoru, kde najdete dřevěnou plošinu a hák. Použijte lanový šíp a spojte je dohromady, pak se dejte na opačný konec místnosti. Postavte se poblíž dřevěné plošiny, otočte se k provazům nad sebou, a vystřelte šíp na páku přímo směrem nahoru a napravo od nich. Provazy spadnou, takže vy se rychle rozběhněte k důlnímu vozíku a z něj vystřelte šíp na provazy, abyste udrželi plošinu zvednutou. Vyběhněte po dřevěných schodech a zachyťte se, abyste se ostali na druhou stranu - na plošinu, kterou jste právě zvedli. Skočte z ní naproti přes místnost. Vytáhněte se po úchytech na zdi, pak zamiřte vpravo a vylezte si výše pro odměnu. Prohledejte i zbytek oblasti a pak se ve vlastních stopách vraťte k východu z hrobky.
6) Catacombs of the Sacred Waters / Katakomby posvátných vod
Skočte do vody přímo na východ od tábora Trosky akvaduktu (Aquaduct Riuns). Vylezte k padlému stromu a přeskočte do vchodu do jeskyně, Následujte cestu tunelem, sjeďte po svahu, přeplavte malou nádrž a prolezte přes otvor. Vytvořte si lanový most přes řeku a překročte ji. Dolů po schodech na spirálovitou rampu, která vás proti směru hodinových ručiček dovede k táboru.
Nezkoušejte plavat, vede to k jisté a rychlé smrti. Spojte provazem cívku a loďku, a jakmile plavidlo dosáhne břehu, skočte do něj. Rychle spojte provazem loďku s další viditelnou cívkou. Loďka se dostane k ostrůvku, ale provaz to déle nevydrží.
Až loďka bude poblíž cívky na druhé straně ostrůvku, propojte je provazem, a jakmile budete dostatečně blízko, skočte na pevninu. Sesbírejte Mince a svitek a najděte druhou loďku napravo, skrytou za vodopádem. Střelte na ní šípem, přitáhněte si jí blíž, a jakmile bude proplouvat kolem ostrova, naskočte na ni. Rychle jí propojte s poslední cívkou (může vyžadovat vícero pokusů) a pomocí hřídele se přepravte do bezpečí a vylezte. Pokračujte po schodech a do budovy. Seberte po cestě ze stolu mapu, pak pokračujte k odměně. Prohledejte i zbytek oblasti, vylezte na zeď a najděte si cestu ven, buď zpět ve svých stopách, nebo se vraťte k provazovému mostu do tábora a využijte Rychlý přesun.
Nezkoušejte plavat, vede to k jisté a rychlé smrti. Spojte provazem cívku a loďku, a jakmile plavidlo dosáhne břehu, skočte do něj. Rychle spojte provazem loďku s další viditelnou cívkou. Loďka se dostane k ostrůvku, ale provaz to déle nevydrží.
Až loďka bude poblíž cívky na druhé straně ostrůvku, propojte je provazem, a jakmile budete dostatečně blízko, skočte na pevninu. Sesbírejte Mince a svitek a najděte druhou loďku napravo, skrytou za vodopádem. Střelte na ní šípem, přitáhněte si jí blíž, a jakmile bude proplouvat kolem ostrova, naskočte na ni. Rychle jí propojte s poslední cívkou (může vyžadovat vícero pokusů) a pomocí hřídele se přepravte do bezpečí a vylezte. Pokračujte po schodech a do budovy. Seberte po cestě ze stolu mapu, pak pokračujte k odměně. Prohledejte i zbytek oblasti, vylezte na zeď a najděte si cestu ven, buď zpět ve svých stopách, nebo se vraťte k provazovému mostu do tábora a využijte Rychlý přesun.
7) Baths of Kitezh / Kitěžské lázně
Z tábora Hřebeny (Ridgeline) se dejte na východ. Překročte řeku, spusťte se do bahnitého jezírka, vylezte na druhé straně a lanovkou se svezte na zem. Otočte se a vstupte do jeskyně za vámi, kde na vás čeká jeden špatně naladěný medvěd. Spravte mu náladu, pak rozbijte drolící se zeď. Prolezte mezerou a proplavte pasáž - což bude mnohem snazší, pokud se vám povede si odemknout vylepšení Rebreather. Jakmile se dostanete na druhou stranu, pokračujte dírou ve zdi a vylezte na úzkou větev, která se do kruhu táhne oblastí.
Dejte se vpřed - vyhýbejte se vodě, která tryská z otvorů v pravidelných intervalech - a vyškrábejte se na zeď na druhé straně, kde najdete další tábor. Dávejte si při vstupu do této oblasti pozor, protože vás tam čeká trojitá bloková past, kterou si je třeba odstranit z cesty. Zamiřte po schodech, vyberte výklenek po vaší pravici, pak se dejte obloukem vlevo a přes díru v kořenech.
Voda se sice nejeví dvakrát přátelsky, ale když už jste ušli takovou cestu, tak se do ní prostě ponořte. Zorientujte se tak, že doplavete zpátky k místu, kde jste skočili do vody, a nasměrujte se do centra místnosti. Velký výklenek vlevo obsahuje mapu a ten přímo před vámi skrývá člun. Vyzvedněte si mapu a pak zamiřte k loďce.
Střelte provazový šíp k bloku s provazy, který vidíte před sebou, potom otočte hřídelí, abyste loďku dostali doprostřed místnosti. Teď střelte šípem po bloku provazu napravo (pokud se díváte na loďku) a dostaňte se na úroveň oblouku. Vylezte a na druhé straně seskočte. Na vzdáleném konci místnosti je páka pokrytá provazem. Chyťte jí a stáhněte, abyste se zbavili vody a rychle jí s pomocí šípu spojte s cívkou na druhé straně místnosti. Opět stáhněte páku a jako o závod běžte k cívce, a otočte hřídelí, než se ponoří. Dostaňte se pryč z této oblasti a přesuňte loďku do výklenku přímo naproti.
Proplavte dírou v mřížoví nalevo, doplavte k páce, stlačte jí a než se voda opět zvedne, připojte jí k přídi nyní viditelné lodi. Skočte na dřevěnou plodinu po straně místnosti, následujte cestu přes vyšší oblouk zpět do hlavní komnaty a využijte hřídel na loďce k natažení provazu a permanentnímu vypuštění vody.
Vydejte se o výklenku s velkou bránou a odpalte barely vedle, čímž si uvolníte cestu; pak vylezte na sochu a vyzvedněte si odměnu. Prohledejte centrální oblast a pak se vydejte ke schodům. Odstraňte si z cesty barikádu a vyjděte z hrobky.
Dejte se vpřed - vyhýbejte se vodě, která tryská z otvorů v pravidelných intervalech - a vyškrábejte se na zeď na druhé straně, kde najdete další tábor. Dávejte si při vstupu do této oblasti pozor, protože vás tam čeká trojitá bloková past, kterou si je třeba odstranit z cesty. Zamiřte po schodech, vyberte výklenek po vaší pravici, pak se dejte obloukem vlevo a přes díru v kořenech.
Voda se sice nejeví dvakrát přátelsky, ale když už jste ušli takovou cestu, tak se do ní prostě ponořte. Zorientujte se tak, že doplavete zpátky k místu, kde jste skočili do vody, a nasměrujte se do centra místnosti. Velký výklenek vlevo obsahuje mapu a ten přímo před vámi skrývá člun. Vyzvedněte si mapu a pak zamiřte k loďce.
Střelte provazový šíp k bloku s provazy, který vidíte před sebou, potom otočte hřídelí, abyste loďku dostali doprostřed místnosti. Teď střelte šípem po bloku provazu napravo (pokud se díváte na loďku) a dostaňte se na úroveň oblouku. Vylezte a na druhé straně seskočte. Na vzdáleném konci místnosti je páka pokrytá provazem. Chyťte jí a stáhněte, abyste se zbavili vody a rychle jí s pomocí šípu spojte s cívkou na druhé straně místnosti. Opět stáhněte páku a jako o závod běžte k cívce, a otočte hřídelí, než se ponoří. Dostaňte se pryč z této oblasti a přesuňte loďku do výklenku přímo naproti.
Proplavte dírou v mřížoví nalevo, doplavte k páce, stlačte jí a než se voda opět zvedne, připojte jí k přídi nyní viditelné lodi. Skočte na dřevěnou plodinu po straně místnosti, následujte cestu přes vyšší oblouk zpět do hlavní komnaty a využijte hřídel na loďce k natažení provazu a permanentnímu vypuštění vody.
Vydejte se o výklenku s velkou bránou a odpalte barely vedle, čímž si uvolníte cestu; pak vylezte na sochu a vyzvedněte si odměnu. Prohledejte centrální oblast a pak se vydejte ke schodům. Odstraňte si z cesty barikádu a vyjděte z hrobky.
8) The Pit of Judgement / Jáma rozsudku
Od tábora Tábor v ruinách (Ruins Encampment) se dejte na severovýchod a projděte za vodopád. Vylezte po dřevěných schodech a vstupte do velké jeskyně. S provazem přeskočte jámu a protáhněte se přes malou prasklinu k dalšímu táboru. Opět přeskok s provazem, vyberte vak v malé nádržce s vodou a sklouzněte se po vlhkém svahu. Seskočte na dno, chyťte se skal na druhé straně. Vyšplhejte nahoru a přes padlý kmen. Pokračujte nízkým průchodem, přeskočte přes propast a opět přistaňte v místnosti s hádankou. Přeplavte přes jezero ke dřevěné struktuře. Až se k ní dostanete, otočte se a vydejte se po dráze vozíku napravo. Na vrcholku seberte poklad a svitek, pak zamiřte opět vpravo a přeskočte přes trhlinu, za kterou najdete mapu. Vraťte se k vozíku, použijte cepín v hřídeli jako kliku, otočte o 180 stupňů a srazte ho vstříc uspokojivé explozi.
Vytvořte si lanovku na prostředek horní části druhé rampy a svezte se tam. Prohledejte oblast, pak se dostaňte až nahoru. Použijte cepín ke snížení točny, potom druhou hřídel, kterou jí celou otočíte o devadesát stupňů po směru hodinových ručiček. Natlačte tam vozík, otočte točnou o 90 stupňů proti směru hodinových ručiček a opět točnu druhou hřídelí zvedněte.
Pošlete vozík dolů ze svahu a vydejte se za ním, abyste se podívali na ten masakr… Vyberte odměnu, opět přeplavte přes jezero a přes výstupky ve skále se dostanete zpět do tábora.
Vytvořte si lanovku na prostředek horní části druhé rampy a svezte se tam. Prohledejte oblast, pak se dostaňte až nahoru. Použijte cepín ke snížení točny, potom druhou hřídel, kterou jí celou otočíte o devadesát stupňů po směru hodinových ručiček. Natlačte tam vozík, otočte točnou o 90 stupňů proti směru hodinových ručiček a opět točnu druhou hřídelí zvedněte.
Pošlete vozík dolů ze svahu a vydejte se za ním, abyste se podívali na ten masakr… Vyberte odměnu, opět přeplavte přes jezero a přes výstupky ve skále se dostanete zpět do tábora.
9) Chamber of Exorcism / Komnata exorcismu
Z tábora Zápraží Kitěže (The Threshold of Kitezh) se spusťte do rozpadlého města a dejte se do severovýchodního rohu zóny. Dejte se přes průchod a dolů k jeskyni obývané medvědem ledním. Jakmile bude po něm, zničte rozpadající se zeď a dejte se vzniklou cestou.
Potopte se do vody pod sebou, proplavte tunelem dopředu a pokračujte ve směru, než se dostanete k táboru. Přeplavte přes vodu a dejte se dolů po svahu. Zapalte z bezpečné vzdálenosti šípem sirné výpary a obloukem dojděte do hrobky.
Dejte se dolů schodištěm napravo a zastavte mezi branou a malou nádržkou s vodou, čelem k vodě. Šípy vystřelte na dvě páky nahoře nad kulatým otvorem a místnost zaplníte plynem. Rychle běže po rampě před vámi a použijte cepín na řetěz na dně. Jakmile je řetěz zničen, rychle ustupte, než se plyn rozptýlí, pak se opět vraťte a otočte hřídelí na jeřábu, čímž uvolníte klec.
Postavte se na druhou stranu jeřábu a použijte k jeho otočení šíp, pak uvolněte další oblak plynu. Dostaňte se do relativního bezpečí nad schody a vystřelte ohnivý šíp - pokud se stane, že žádné nemáte a nemůžete si je ani vyrobit, pár jich najdete na druhé straně místnosti. Zafunguje fyzika - a jakmile se rozptýlí dým, dojděte si pro odměnu.
Potopte se do vody pod sebou, proplavte tunelem dopředu a pokračujte ve směru, než se dostanete k táboru. Přeplavte přes vodu a dejte se dolů po svahu. Zapalte z bezpečné vzdálenosti šípem sirné výpary a obloukem dojděte do hrobky.
Dejte se dolů schodištěm napravo a zastavte mezi branou a malou nádržkou s vodou, čelem k vodě. Šípy vystřelte na dvě páky nahoře nad kulatým otvorem a místnost zaplníte plynem. Rychle běže po rampě před vámi a použijte cepín na řetěz na dně. Jakmile je řetěz zničen, rychle ustupte, než se plyn rozptýlí, pak se opět vraťte a otočte hřídelí na jeřábu, čímž uvolníte klec.
Postavte se na druhou stranu jeřábu a použijte k jeho otočení šíp, pak uvolněte další oblak plynu. Dostaňte se do relativního bezpečí nad schody a vystřelte ohnivý šíp - pokud se stane, že žádné nemáte a nemůžete si je ani vyrobit, pár jich najdete na druhé straně místnosti. Zafunguje fyzika - a jakmile se rozptýlí dým, dojděte si pro odměnu.
Komentáře
Okomentovat