Přednáška: Ženy v počítačových hrách (Zuzana Kosticová)
Pokud vás zajímá současný pohled na ženské postavy v počítačových hrách, jistě vás (stejně jako mne) zaujme tato přednáška. V druhé polovině se navíc přednášející věnuje především naší známé Laře Croft...
- Osobně vidím jako velmi zajímavou zmínku o hyperreálnosti, respektive o směřování her k ní. Hyperreálnost je - ač vším tím retušováním a zkrášlováním reality vznikají krásné věci - v mnoha směrech negativní. Nejde jen o to, že pubescentní dívky jsou vystavovány nereálným představám o kráse. V herním světě jde hlavně o to, že vývojáři směřují hry k vizuální naddokonalosti na úkor příběhu, hratelnosti, charakterů postav, náročnosti hádanek, úkolů a dalšího. A předkládáním dokonalého a "úplného" je také omezován rozvoj představivosti. Říkám to proto, že dokonalé chování vlasů díky novému digitálnímu "šamponu" je fakt to poslední, co mne nejen u TR, ale u jakékoliv hry zajímá.
- Ty feministické pohledy... něco na nich je, něco je zase spíš k smíchu, ale stejně jako všechno ostatní se mění, a snad k lepšímu, jak podotýká i sama přednášející.
Komentáře
Okomentovat