První tři hodiny Tomb Raider
Před vámi nyní na obrazovce svítí překlad článku Tomb Raider: The First 3 Hours od Davida Lynche z NowGamer. No, ne každý má šanci zahrát si první tři hodiny z hry, která se teprve chystá, takže je od něj hezké, že se s námi o své dojmy podělil. Ale já se o svůj překlad nedělím, jasné? :-)
Tomb Raider je šance Crystal Dynamics změnit Laru. Po tolika hrách, kterými zasahovali do hájemství Core Design a Lary Croft, mají nyní s Tomb Raider možnost stvořit něco nového.
Mohou Crystal Dynamics úspěšně znovuvynalézt Laru a znovuvybudovat její značku ze smíchaniny, která v průběhu času vznikla? Mluvili jsme s kreativním ředitelem, Noahem Hudgesem, o tom, jak se Crystal dynamics blížili k podobě této hry. A abychom to ozkoušeli na vlastní oči, hráli jsme první tři hodiny Tomb Raideru.
Dokud to neprolomíme
čas: 0:59
Po otevírací CGI cutscéně (je to ta samá, kterou Square Enix vypustili před nějakou dobou), která ukazuje, jak je Lara násilím přírodních živlů vhozena do hlubiny, se engine úhledně promění v herní. Jak Lara bojuje, aby dosáhla hladiny a chytila dech, chytáme i my záběry počasím bičovaného ostrova, který se brzy stane Lařiným domovem po několik traumatických dní (alespoň předpokládáme, že dní). Lara v boji s mořským živlem uspěje a když se vyškrábe na pláž, upadne do bezvědomí. Ještě nikdy jsme ji neviděli potýkat se se špatnou situací tak nemotorně a je to zajímavý začátek rebootu.
Zachránit sebe sama
čas: 8:45
Lara se probouzí a nový záběr nám ji ukazuje v neobvyklé pozici. Neviděli jsme, kdo ji zajal, ale ať to byl kdokoliv, jistě jí hrozilo cosi nepříjemného. Tuhle sekvenci již dobře známe, je to ta samá, která byla první předvedena novinářům i hráčům.
Lara se musí dostat z jakéhosi kokonu, ve kterém visí vzhůru nohama, a tak se rozhoupe, aby zapálila lano, na kterém je kokon upevněn. Je to první z několika fyzikálních puzzlů, které nový TR zakládá a uvádí hned na začátku. Lara spadne a nabodne se na ošklivý osten...
Tyhle úvodní momenty byly dobře zdokumentovány a je zřejmé, proč nám je Crystalové chtěli ukázat, aby nám předvedli nový směr Tomb Raideru.
čas: 10:05
Kulhající a krvácející Lara zjišťuje, že se ocitla v soustavě jeskyní s mnoha děsivými rituálními značkami na zdech. Je tu všude spousta rozbitých beden a částí dřevěných lodí.
Lara najde louč a použije ji k získání světla a také zapálení některých beden, aby si vyčistila cestu vpřed. Násladuje další fyzikální puzzle, kdy Lara použije oheň a páku, aby odstranila větší množství beden překážející jí v cestě.
čas: 12:01
Tyto první okamžiky jsou napjaté, silně laděné a plné detailů. Lara mluví sama k sobě, aby se povzbudila, a hráč se přitom dozvídá, co se v ní děje a co by měl dělat sám.
Děs dojde k vrcholu, když se objeví ten, co Laru uvěznil a je viditelně naštvaný, že se jí povedlo utéct. Následuje spousta utíkání a výkřiků, jak se Lara snaží dostat pryč.
Jeskyně se po explozi začíná hroutit a scéna končí tím, jak se Lara dere ven z temnoty za paprskem světla (styl The Descent) a hráč při tom drtí tlačítka LT a RT jak může.
Jakmile se Lara dostane na povrch a zvedne se na nohy, hráči se předvede působivý výjev zátoky a také záběr na titul hry. Jedna věc je jasná - Tomb Raider nikdy nebyl tak filmově laděný a tenhle dluh jde jasně na účet Uncharted.
Hledání přátel
čas: 13:38
Aniž by věděla, co dělat nebo kam jít, začíná se Lara spouštět dolů po útesech. A tady se opět setkáváme s jedním z projevů Lařiny nemotornosti. Snažit se přejít po spadlém kmenu není snadné a vypadá to, že Crystal Dynamics se nám snaží ukázat co nejvíce způsoby, jakým zelenáčem vlastně tahle nová Lara je.
Lara si mluví sama pro sebe a rozpomíná se na rady svého mentora, Rotha. Jak se Lara dostává více do nitra ostrova, musí přelézt přes spadlé pozůstatky letadla a později získat luk z těla visícího ve větvích.
Takže teď je důležité především dostat Laru do bezpečí, najít jídlo, přístřeší a oheň. Zatím žádné hrobky a jediným nepřítelem byl ten ghůlí muž, který na ni zaútočil v jeskyních.
Lov a dovednosti
čas: 16:23
Po ulovení jelena a ohřátí se u ohně má Lara konečně chvíli na přemýšlení. S lukem a šípy a malou dřevěnou sekyrkou je alespoň ozbrojená. A je to taky šance podívat se na nový XP systém.
"Skill points" jsou odměnou sa sbírání předmětů ze ztroskotaných lodí a za vykonání jistých akcí, jako třeba ulovení jelena. Lov, stejně jako u jiných her které jej v minulých měsících předvedly, je pomalou a stálou záležitostí.
Lara může zapnout svůj (nejen) lovecký instinkt, aby zvýraznila zvířecí stopy a směry jejich cest.
Dovednosti tvoří jakýsi strom, který se větví do tří oblastí:
→ Survivor
→ Hunter
→ Brawler
Vylepšení "Survivor" umožňuje rozvíjet Lařiny instinkty pro lov a její horolezecké schopnosti. "Hunter" umožňuje zlepšovat střelbu a schopnost zvedat těžké předměty a Brawler zlepšuje Lařiny schopnosti v boji nablízko. Můžete jí přidat extra dovednosti jako špinavé triky nebo údery sekerou.
Jsou tu některé dovednosti, ke kterým má Lara přístup už do začátku, a které se eventuálně otevřou dalším vylepšením. Tomb Raider sice má být o prozkoumávání událostí, které Laru udělaly osobností, jakou známe, ale Crystal Dynamics neztrácí čas a hned ukazuje, že Lara má vše, co je potřeba.
Dát se dohromady
čas: 17:02
Lara ve svém tábořišti trochu pláče. Tuhle její stránku jsme ještě nikdy neviděli. Crystal Dynamics užívají tábořiště nejen jako místa k vylepšování schopností a rychlé cestování, ale také jako cestu k přiblížení příběhu a vysvětlení minulosti.
Lara se na kameře dívá na záběry z výpravy a my se seznamujeme s hlavními hráči na palubě. Roth je Lařin mentor a otcovská figura (pozor, to není totéž, jako by byl jejím otcem, jasné?). Stejně tak se seznamujeme s Lařinou kamarádkou Sam a také s pestrou posádkou.
Po prohlédnutí událostí, které vedly ke ztroskotání, se Lara snaží získat kontakt s přeživšími přes vysílačku. Skupina z lodi jí odpoví a Lara, místo toho, aby řekla, že k nim najde cestu ona, požádá o to, aby našli oni ji. To ale není možné, a tak se Lara musí zvednout sama a ačkoliv je vyděšená, prochladlá a sama, musí ten výlet podniknout ona.
čas: 35:24
Lara si najde cestu do tábořiště skupiny, ale když tam dorazí, je tam jen Sam a podivný muž, kteří zůstali, aby hlídali oheň. Ten starý muž je Mathias a žije tu už nějakou dobu.
Nikdo se na nic neptá ani se nebojí, Lara rychle usne, domnívajíc se, že všechno je tak, jak to být má. Jak moc se ještě musí učit. Když se probudí, Sam a Mathias jsou pryč a ošumělí muži vypalují les a zchátralé budovy.
Zabíjejí všechny trosečníky, které najdou, a Lara je nucena utéct.
Čas zabíjet
čas: 36:54
Beze zbraně je Lara nucena plížit se kolem mužů a schovávat se, aby unikla jejich pohledu. Lara netrčí v úkrytech jako Drake nebo Fenix, spíše se adaptuje na to, co je kolem ní přirozené. To při pohybu po prostředí dává mnohem organičtější dojem, ale je to něco úplně jiného, než o co se pokoušely předchozí Tomb Raidery.
Lara není známá pro své schopnosti plížení, nebo ne jen pro ně, ale skrývání se za zdmi a zalézání do úkrytů představuje zajímavý obrat. S hořícím lesem, žhavým popelem ve vzduchu a lidským křikem se do tohoto posledního Tomb Raideru dostává kinematografický úhel.
Lara se přesto nedostane daleko, a po tom, co se pokusí ukrýt před těmi, co se ji předtím pokusili zajmout, ji zahlédnou a je okolnostmi donucena ke svému prvnímu zabití. Rychlá QTE rozběhne akci, Lara odkopne svého nepřítele, ale po chvíli se ocitnou v boji na podlaze, kdy se Lara snaží získat kontrolu nad jeho zbraní, náhodou škubne a s výstřelem odletí půlka chlapovy hlavy.
Je to hrozná scéna. Je tma, špína a Lara zůstává pokrytá blátem a krví, když mizí do noci.
čas: 1:14:33
Teď, když Lara zabila svého prvního člověka, to vypadá, že s tím nemůže přestat. Když se snaží dostat do nitra ostrova, skrz místa s podivnou architekturou napodobující mayské a incké struktury, ocitá se obklopena nepřáteli.
A filmovost hry se opět posiluje. Lara tiše postupuje. Ozbrojená pistolí a lukem může přistoupit k hlasitému či tichému řešení situace. Poslouchání konverzací navíc dává hráči drobet vhledu, kdo jsou vlastně ti muži a proč jsou tady na ostrově.
Je to tajemství, jehož vysvětlení je lépe nechat na hře, a Lařina jediná motivace je přežít. Útočíc s lukem může sejmout chlápky rychle a snadno a nebo se k nim může připlížit hezky zezadu a rychle a efektně si je odstranit z cesty. A taky násilně, ovšem.
Na standardní obtížnost padají tihle nepřátelé po dvou až třech šípech nebo výstřelech, ale Lara je vždycky může poslat k temi úderem své sekyrky.
S velkou pravděpodobností ji ale přece jen zahlédnou a ukáže se, že jsou schopní i týmové práce. Ohnivými šípy ničí úkryty a nutí hráče vylézt a nepřetržitě se pohybovat kolem.
Boj je rychlý a stejně jako zbytek Tomb Raideru zaměřený na filmovost.
Převzetí kontroly
čas: 1:35:02
Po několika dalších ostrých výstřelech, když si Lara uvědomí, jak snadné je vzít lidský život, se vydává dále do nitra ostrova. I přes bohatou možnost nových tábořišť příběh Tomb Raideru tlačí události dopředu a umožňuje jen velmi málo prozkoumávání nebo nalezení skutečné hrobky.
Pohyb po okolí odhaluje budovy, které nemohou být navštíveny, a jiné viditelné detaily, které na sebe ukazují, že budou přístupné později ve hře. Je tu jasná inspirace z Metroid, ale v prvních třech hodinách hry je to opravdu jen nádech.
čas: 1:50:02
Lara má šanci prozkoumat své okolí a nějaké ruiny a kromě lovení a sbírání věcí má také šanci podívat se, jestli tu jsou nějaké skutečné hrobky k odhalení.
Potom ale uslyší z vysílačky Rothovo volání o pomoc, a proto Lara zamíří do míst, kde se Conrad Roth nachází. Najde ho, jak bojuje se smečkou vlků, kteří si z části jeho nohy udělali svačinu. Lara Rothovi pomůže a on ji informuje o tom, že musí poslat volání o pomoc, pokud chtějí přežít.
Předá Laře kovový cepín, který jí umožní lézt po určitých površích, a Lara se dozví, že musí vylézt do vlčí jeskyně pro Rothův batoh, ve kterém je přístroj na vysílání.
Lara se opět zdráhá a tvrdí, že není "tím typem Croft", ale Roth o tom nepochybuje.
Vlčí doupě
čas: 2:05:45
Vstup do vlčí skrýše by byl dostatečně děsivý, i kdyby na Laru žádný vlk neskočil. Vlci byli jedni z prvních nepřátel, které Lara v Tomb Raiderech zabíjela, ale tohle jsou agresivní a na nic jiného než na pronásledování nemyslící tvorové, kteří pronásledují Laru vysokou trávou, dokud si nevyberou moment, kdy na ni skočit.
Když najde batoh, vrátí se Lara k Rothovi, který ji pošle na vysílací věž na vrcholku hory, aby poslala nouzový signál. Není z toho šťastná.
čas: 2:25:57
Lara se vydá směrem ke staré věži z druhé světové války a s Rothovou sekyrkou umožňující přístup do dalších oblastí se konečně může podívat i do hrobky.
Představte si to jako odbočku od příběhu, Lara může vlézt do jeskyní a najít hrobku, která obsahuje puzzle a nějakou odměnu za splnění. Musíte sejít z cesty, abyste tyhle hrobky našli. Lara se také bude moci vrátit do každé lokace a plně ji prozkoumat, pokud zrovna nemůže.
Udeř je, kde je to bolí
čas: 2:31:26
Lara vstupuje do základny pod věží. Vypadá to, že Tomb Raider bude víc střílečkou, než jsme původně čekali. Lara mění zbraně stejně jako Nathan Drake nebo Marcus Fenix. Lara se dostává k budovám a situace se mění v dramatickou, neřkuli výbušnou.
A uvnitř těchto budov Lara vyřídí malou armádu. Používajíc brokovnici či AK47 se Lara dostává z úkrytu do úkrytu a snadno je odstřeluje. Nepřátelé po sobě vykřikují její polohu.
Najednou se Lara musí utkat s ozbrojeným vojákem se štítem. Připlížit se k němu zezadu je jediná cesta dopředu.
čas: 2:48:26
Vypadá to, že základna věže je domovem stovek mužů a Lara je musí dostat na lopatky všechny (to jako vážně? Tolik najednou?). Zdi uvnitř budov jsou pokryté strašidelnými nápisy a odkazy ke zbytku světa a Tomb Raider pomalu odhaluje svá tajemství. I když Lara je asi zmatená ze škrábanice "bouře tě sleduje."
Ale není čas si tím lámat hlavu. Lara musí nahoru.
Volání o pomoc
čas: 2:56:45
I když to možná nesedí, Lařino lezení nahoru na vysílací věž připomíná mnohem víc z jejích dřívějších dobrodružství. Nezbyl nikdo, kdo by na ni střílel (jsou buď mrtví, a nebo k tomu nemají daleko) se Lara může spoléhat jen na své lezecké schopnosti.
Crystal Dynamics tuhle příležitost využívá k tomu, aby ukázali nějaké nové módní úhly kamery, které předvádějí Lařinu exkurzi na vršek rozpadající se věže. Lezení nahoru je přesné a nezatížené dráždícími okamžiky, ale obecně je těžké uniknout připomínce vlivu Naughty Dog přes zřejmou krásu a výhled ve scéně před Larou.
čas: 2:59:27
Laře se po rychlé QTE s opravou mechanismu věže podaří odeslat zprávu, ale přes triumfální hudbu a pocit úspěchu si nemůžeme pomoct, ale cítíme, že tohle je jen začátek a Lařino utrpení teprve začíná.
Mohou Crystal Dynamics úspěšně znovuvynalézt Laru a znovuvybudovat její značku ze smíchaniny, která v průběhu času vznikla? Mluvili jsme s kreativním ředitelem, Noahem Hudgesem, o tom, jak se Crystal dynamics blížili k podobě této hry. A abychom to ozkoušeli na vlastní oči, hráli jsme první tři hodiny Tomb Raideru.
Dokud to neprolomíme
čas: 0:59
Po otevírací CGI cutscéně (je to ta samá, kterou Square Enix vypustili před nějakou dobou), která ukazuje, jak je Lara násilím přírodních živlů vhozena do hlubiny, se engine úhledně promění v herní. Jak Lara bojuje, aby dosáhla hladiny a chytila dech, chytáme i my záběry počasím bičovaného ostrova, který se brzy stane Lařiným domovem po několik traumatických dní (alespoň předpokládáme, že dní). Lara v boji s mořským živlem uspěje a když se vyškrábe na pláž, upadne do bezvědomí. Ještě nikdy jsme ji neviděli potýkat se se špatnou situací tak nemotorně a je to zajímavý začátek rebootu.
Zachránit sebe sama
čas: 8:45
Lara se probouzí a nový záběr nám ji ukazuje v neobvyklé pozici. Neviděli jsme, kdo ji zajal, ale ať to byl kdokoliv, jistě jí hrozilo cosi nepříjemného. Tuhle sekvenci již dobře známe, je to ta samá, která byla první předvedena novinářům i hráčům.
Lara se musí dostat z jakéhosi kokonu, ve kterém visí vzhůru nohama, a tak se rozhoupe, aby zapálila lano, na kterém je kokon upevněn. Je to první z několika fyzikálních puzzlů, které nový TR zakládá a uvádí hned na začátku. Lara spadne a nabodne se na ošklivý osten...
Tyhle úvodní momenty byly dobře zdokumentovány a je zřejmé, proč nám je Crystalové chtěli ukázat, aby nám předvedli nový směr Tomb Raideru.
čas: 10:05
Kulhající a krvácející Lara zjišťuje, že se ocitla v soustavě jeskyní s mnoha děsivými rituálními značkami na zdech. Je tu všude spousta rozbitých beden a částí dřevěných lodí.
Lara najde louč a použije ji k získání světla a také zapálení některých beden, aby si vyčistila cestu vpřed. Násladuje další fyzikální puzzle, kdy Lara použije oheň a páku, aby odstranila větší množství beden překážející jí v cestě.
čas: 12:01
Tyto první okamžiky jsou napjaté, silně laděné a plné detailů. Lara mluví sama k sobě, aby se povzbudila, a hráč se přitom dozvídá, co se v ní děje a co by měl dělat sám.
Děs dojde k vrcholu, když se objeví ten, co Laru uvěznil a je viditelně naštvaný, že se jí povedlo utéct. Následuje spousta utíkání a výkřiků, jak se Lara snaží dostat pryč.
Jeskyně se po explozi začíná hroutit a scéna končí tím, jak se Lara dere ven z temnoty za paprskem světla (styl The Descent) a hráč při tom drtí tlačítka LT a RT jak může.
Jakmile se Lara dostane na povrch a zvedne se na nohy, hráči se předvede působivý výjev zátoky a také záběr na titul hry. Jedna věc je jasná - Tomb Raider nikdy nebyl tak filmově laděný a tenhle dluh jde jasně na účet Uncharted.
Hledání přátel
čas: 13:38
Aniž by věděla, co dělat nebo kam jít, začíná se Lara spouštět dolů po útesech. A tady se opět setkáváme s jedním z projevů Lařiny nemotornosti. Snažit se přejít po spadlém kmenu není snadné a vypadá to, že Crystal Dynamics se nám snaží ukázat co nejvíce způsoby, jakým zelenáčem vlastně tahle nová Lara je.
Lara si mluví sama pro sebe a rozpomíná se na rady svého mentora, Rotha. Jak se Lara dostává více do nitra ostrova, musí přelézt přes spadlé pozůstatky letadla a později získat luk z těla visícího ve větvích.
Takže teď je důležité především dostat Laru do bezpečí, najít jídlo, přístřeší a oheň. Zatím žádné hrobky a jediným nepřítelem byl ten ghůlí muž, který na ni zaútočil v jeskyních.
Lov a dovednosti
čas: 16:23
Po ulovení jelena a ohřátí se u ohně má Lara konečně chvíli na přemýšlení. S lukem a šípy a malou dřevěnou sekyrkou je alespoň ozbrojená. A je to taky šance podívat se na nový XP systém.
"Skill points" jsou odměnou sa sbírání předmětů ze ztroskotaných lodí a za vykonání jistých akcí, jako třeba ulovení jelena. Lov, stejně jako u jiných her které jej v minulých měsících předvedly, je pomalou a stálou záležitostí.
Lara může zapnout svůj (nejen) lovecký instinkt, aby zvýraznila zvířecí stopy a směry jejich cest.
Dovednosti tvoří jakýsi strom, který se větví do tří oblastí:
→ Survivor
→ Hunter
→ Brawler
Vylepšení "Survivor" umožňuje rozvíjet Lařiny instinkty pro lov a její horolezecké schopnosti. "Hunter" umožňuje zlepšovat střelbu a schopnost zvedat těžké předměty a Brawler zlepšuje Lařiny schopnosti v boji nablízko. Můžete jí přidat extra dovednosti jako špinavé triky nebo údery sekerou.
Jsou tu některé dovednosti, ke kterým má Lara přístup už do začátku, a které se eventuálně otevřou dalším vylepšením. Tomb Raider sice má být o prozkoumávání událostí, které Laru udělaly osobností, jakou známe, ale Crystal Dynamics neztrácí čas a hned ukazuje, že Lara má vše, co je potřeba.
Dát se dohromady
čas: 17:02
Lara ve svém tábořišti trochu pláče. Tuhle její stránku jsme ještě nikdy neviděli. Crystal Dynamics užívají tábořiště nejen jako místa k vylepšování schopností a rychlé cestování, ale také jako cestu k přiblížení příběhu a vysvětlení minulosti.
Lara se na kameře dívá na záběry z výpravy a my se seznamujeme s hlavními hráči na palubě. Roth je Lařin mentor a otcovská figura (pozor, to není totéž, jako by byl jejím otcem, jasné?). Stejně tak se seznamujeme s Lařinou kamarádkou Sam a také s pestrou posádkou.
Po prohlédnutí událostí, které vedly ke ztroskotání, se Lara snaží získat kontakt s přeživšími přes vysílačku. Skupina z lodi jí odpoví a Lara, místo toho, aby řekla, že k nim najde cestu ona, požádá o to, aby našli oni ji. To ale není možné, a tak se Lara musí zvednout sama a ačkoliv je vyděšená, prochladlá a sama, musí ten výlet podniknout ona.
čas: 35:24
Lara si najde cestu do tábořiště skupiny, ale když tam dorazí, je tam jen Sam a podivný muž, kteří zůstali, aby hlídali oheň. Ten starý muž je Mathias a žije tu už nějakou dobu.
Nikdo se na nic neptá ani se nebojí, Lara rychle usne, domnívajíc se, že všechno je tak, jak to být má. Jak moc se ještě musí učit. Když se probudí, Sam a Mathias jsou pryč a ošumělí muži vypalují les a zchátralé budovy.
Zabíjejí všechny trosečníky, které najdou, a Lara je nucena utéct.
Čas zabíjet
čas: 36:54
Beze zbraně je Lara nucena plížit se kolem mužů a schovávat se, aby unikla jejich pohledu. Lara netrčí v úkrytech jako Drake nebo Fenix, spíše se adaptuje na to, co je kolem ní přirozené. To při pohybu po prostředí dává mnohem organičtější dojem, ale je to něco úplně jiného, než o co se pokoušely předchozí Tomb Raidery.
Lara není známá pro své schopnosti plížení, nebo ne jen pro ně, ale skrývání se za zdmi a zalézání do úkrytů představuje zajímavý obrat. S hořícím lesem, žhavým popelem ve vzduchu a lidským křikem se do tohoto posledního Tomb Raideru dostává kinematografický úhel.
Lara se přesto nedostane daleko, a po tom, co se pokusí ukrýt před těmi, co se ji předtím pokusili zajmout, ji zahlédnou a je okolnostmi donucena ke svému prvnímu zabití. Rychlá QTE rozběhne akci, Lara odkopne svého nepřítele, ale po chvíli se ocitnou v boji na podlaze, kdy se Lara snaží získat kontrolu nad jeho zbraní, náhodou škubne a s výstřelem odletí půlka chlapovy hlavy.
Je to hrozná scéna. Je tma, špína a Lara zůstává pokrytá blátem a krví, když mizí do noci.
čas: 1:14:33
Teď, když Lara zabila svého prvního člověka, to vypadá, že s tím nemůže přestat. Když se snaží dostat do nitra ostrova, skrz místa s podivnou architekturou napodobující mayské a incké struktury, ocitá se obklopena nepřáteli.
A filmovost hry se opět posiluje. Lara tiše postupuje. Ozbrojená pistolí a lukem může přistoupit k hlasitému či tichému řešení situace. Poslouchání konverzací navíc dává hráči drobet vhledu, kdo jsou vlastně ti muži a proč jsou tady na ostrově.
Je to tajemství, jehož vysvětlení je lépe nechat na hře, a Lařina jediná motivace je přežít. Útočíc s lukem může sejmout chlápky rychle a snadno a nebo se k nim může připlížit hezky zezadu a rychle a efektně si je odstranit z cesty. A taky násilně, ovšem.
Na standardní obtížnost padají tihle nepřátelé po dvou až třech šípech nebo výstřelech, ale Lara je vždycky může poslat k temi úderem své sekyrky.
S velkou pravděpodobností ji ale přece jen zahlédnou a ukáže se, že jsou schopní i týmové práce. Ohnivými šípy ničí úkryty a nutí hráče vylézt a nepřetržitě se pohybovat kolem.
Boj je rychlý a stejně jako zbytek Tomb Raideru zaměřený na filmovost.
Převzetí kontroly
čas: 1:35:02
Po několika dalších ostrých výstřelech, když si Lara uvědomí, jak snadné je vzít lidský život, se vydává dále do nitra ostrova. I přes bohatou možnost nových tábořišť příběh Tomb Raideru tlačí události dopředu a umožňuje jen velmi málo prozkoumávání nebo nalezení skutečné hrobky.
Pohyb po okolí odhaluje budovy, které nemohou být navštíveny, a jiné viditelné detaily, které na sebe ukazují, že budou přístupné později ve hře. Je tu jasná inspirace z Metroid, ale v prvních třech hodinách hry je to opravdu jen nádech.
čas: 1:50:02
Lara má šanci prozkoumat své okolí a nějaké ruiny a kromě lovení a sbírání věcí má také šanci podívat se, jestli tu jsou nějaké skutečné hrobky k odhalení.
Potom ale uslyší z vysílačky Rothovo volání o pomoc, a proto Lara zamíří do míst, kde se Conrad Roth nachází. Najde ho, jak bojuje se smečkou vlků, kteří si z části jeho nohy udělali svačinu. Lara Rothovi pomůže a on ji informuje o tom, že musí poslat volání o pomoc, pokud chtějí přežít.
Předá Laře kovový cepín, který jí umožní lézt po určitých površích, a Lara se dozví, že musí vylézt do vlčí jeskyně pro Rothův batoh, ve kterém je přístroj na vysílání.
Lara se opět zdráhá a tvrdí, že není "tím typem Croft", ale Roth o tom nepochybuje.
Vlčí doupě
čas: 2:05:45
Vstup do vlčí skrýše by byl dostatečně děsivý, i kdyby na Laru žádný vlk neskočil. Vlci byli jedni z prvních nepřátel, které Lara v Tomb Raiderech zabíjela, ale tohle jsou agresivní a na nic jiného než na pronásledování nemyslící tvorové, kteří pronásledují Laru vysokou trávou, dokud si nevyberou moment, kdy na ni skočit.
Když najde batoh, vrátí se Lara k Rothovi, který ji pošle na vysílací věž na vrcholku hory, aby poslala nouzový signál. Není z toho šťastná.
čas: 2:25:57
Lara se vydá směrem ke staré věži z druhé světové války a s Rothovou sekyrkou umožňující přístup do dalších oblastí se konečně může podívat i do hrobky.
Představte si to jako odbočku od příběhu, Lara může vlézt do jeskyní a najít hrobku, která obsahuje puzzle a nějakou odměnu za splnění. Musíte sejít z cesty, abyste tyhle hrobky našli. Lara se také bude moci vrátit do každé lokace a plně ji prozkoumat, pokud zrovna nemůže.
Udeř je, kde je to bolí
čas: 2:31:26
Lara vstupuje do základny pod věží. Vypadá to, že Tomb Raider bude víc střílečkou, než jsme původně čekali. Lara mění zbraně stejně jako Nathan Drake nebo Marcus Fenix. Lara se dostává k budovám a situace se mění v dramatickou, neřkuli výbušnou.
A uvnitř těchto budov Lara vyřídí malou armádu. Používajíc brokovnici či AK47 se Lara dostává z úkrytu do úkrytu a snadno je odstřeluje. Nepřátelé po sobě vykřikují její polohu.
Najednou se Lara musí utkat s ozbrojeným vojákem se štítem. Připlížit se k němu zezadu je jediná cesta dopředu.
čas: 2:48:26
Vypadá to, že základna věže je domovem stovek mužů a Lara je musí dostat na lopatky všechny (to jako vážně? Tolik najednou?). Zdi uvnitř budov jsou pokryté strašidelnými nápisy a odkazy ke zbytku světa a Tomb Raider pomalu odhaluje svá tajemství. I když Lara je asi zmatená ze škrábanice "bouře tě sleduje."
Ale není čas si tím lámat hlavu. Lara musí nahoru.
Volání o pomoc
čas: 2:56:45
I když to možná nesedí, Lařino lezení nahoru na vysílací věž připomíná mnohem víc z jejích dřívějších dobrodružství. Nezbyl nikdo, kdo by na ni střílel (jsou buď mrtví, a nebo k tomu nemají daleko) se Lara může spoléhat jen na své lezecké schopnosti.
Crystal Dynamics tuhle příležitost využívá k tomu, aby ukázali nějaké nové módní úhly kamery, které předvádějí Lařinu exkurzi na vršek rozpadající se věže. Lezení nahoru je přesné a nezatížené dráždícími okamžiky, ale obecně je těžké uniknout připomínce vlivu Naughty Dog přes zřejmou krásu a výhled ve scéně před Larou.
čas: 2:59:27
Laře se po rychlé QTE s opravou mechanismu věže podaří odeslat zprávu, ale přes triumfální hudbu a pocit úspěchu si nemůžeme pomoct, ale cítíme, že tohle je jen začátek a Lařino utrpení teprve začíná.
Komentáře
Okomentovat