TOMB RAIDER očima Clary - Otázky a odpovědi
Překlad článku od Clary z Captain-Albain.com
Otázky a odpovědi
Ohledně série a hry
→ Bude po této hře následovat celá série?
S tímto rebootem to Crystal Dynamics samozřejmě myslí ve velkém. Naší myšlenkou je restartovat celou sérii a ne jen tuto hru, ale tohle je prostě krok číslo jedna a studio si chce být jisté, že zážitek ze hry bude perfektní a dobře přijatý hráči, než ji začne brát jako část celku.
→ Kdy uvidíme gameplay trailer?
Ne před rokem 2012. Crytal Dynamics rozesílá newslettery, produkuje podcasty a rozvíjí blog, ale, krom těchto komunitních událostí, zatím nebudou žádné vlny informací před rokem 2012. Trpělivost...
→ Jsou nějaké novinky o třetím filmu?
Ano, už je oficiálně potvrzen. A bude o rebootované Laře, aby se neodděloval od zbytku série.
→ V jakém stupni je vývoj hry?
Vývoj první části je asi ze 70 % hotov, ale v oblasti vesnice jsme ještě tolik nepokročili. Není žádný oficiální údaj pro celou hru.
→ Jaká je délka hry?
Je stále příliš brzy na definitivní propočet, ale chceme být lepší než naši konkurenti - dnešní akční/dobrodružné hry.
→ Budou nějaká rozšíření hry nebo DLC? A jestli ano, na jakou platformu?
Crystal Dynamics ještě nejsou připraveni mluvit o DLC, ale jsou si vědomi toho, že exkluzivní balíčky, jako třeba Beneath The Ashes a Lara's Shadow mnoho hráčů nepotěšily. Nejdřív by rádi na toto téma nějakou zpětnou vazbu od fanoušků, ať už na Twitteru, Facebooku či fórech.
O hře
→ Budou různé úrovně obtížnosti?
V dnešních akčních/dobrodružných hrách už je to pravidlem. Krom toho Crystal Dynamics skutečně pracují na kalibraci pro každého hráče. Ti, kdo chtějí opravdu bojovat, by si měli přijít na své.
→ Budou pomocné ikonky nastavitelné?
Teď je ještě těžké na to hledat odpověď. Jde o další věc, na kterou by CD rádi znali vaši odpověď. Jestli si přejete, aby byly pomocné ikonky nastavitelné, tak to řekněte.
→ Bude Survival Instinkt nastavitelný?
Ano, bude. Je to jen možnost, kterou hráči mohou využít, kdykoliv budou chtít. Není to povinné. (Pozn. Clary: Opravdu jsem to zkusila nepoužívat, a ztratila jsem se v tom samém demu, které jsme viděli na E3.)
→ Budeme mít možnost prozkoumávat opravdu ve velkém?
Ano, ALE nejde o otevřený svět. Hráči budou prozkoumávat ostrov v pořadí, které je potřeba pro příběh. Ale ano, naším záměrem je dát hráči možnost prozkoumat vše, co uvidí, samozřejmě bude potřebovat odpovídající vybavení a schopnosti. Jako příklad si vezměme opuštěnou vesnici: na začátku může Lara vyšplhat jen do vlčí jeskyně, nemá ještě schopnosti k dosažení vysílací věže. Teprve až dostane od Rotha cepín. A ještě později ve hře už bude schopná vylézt i k nejvyššímu bodu, soše Buddhy, kterou jste mohli vidět na konceptech. Ano, opravdu tu budou nějaká tajemství k odhalení, ale víc zatím neřekneme!
→ Budou QTE (Quick time events, v podstatě interaktivní cutscény) organičtější než v předchozích třech hrách?
Ano, kontrolky jsou navrhovány tak, aby ovládání bylo přirozené.
→ Bude se v průběhu hry měnit počasí?
Ano, počasí se měnit bude. Pro demo je zatím nastavené, ale zatím nemůžeme říct, jestli bude nastavené i ve hře, nebo bude náhodné. Možná se o tom dovíme víc v dalším podcastu.
→ Používáte motion capture?
Ne pro samotnou hru, tyto animace jsou vytvářeny animačním týmem. Ale v případě cutscén ano - herci dělají hrají a mluví ve stejnou chvíli, takže pohyby, výrazy a slova si v cutscénách opravdu odpovídají. Například ve chvíli, kdy Lara zvedá Rotha, dotyčná herečka dělá to samé - také někoho zvedá.
→ Lařiny nové pohyby?
Je tu pár nových pohybů, například pro lezení a prozkoumávání. Skoky se změnou směru jsou nové, tak jako šplhání po stěnách. Také bychom mohli započítat nové pohyby pro boj, ale ještě je nebudeme odhalovat.
→ Jak funguje šplhání? Je volné?
Clara: Neviděli jsme, jak Lara leze s cepínem na vysílací věž, ale bylo nám řečeno, že lezení bude mnohem přirozenější než dřív. Šplhací pohyb může Lara dělat kdekoliv, ale znamená to, že taky bude schopná lézt po jakémkoliv povrchu? Nejsme si jistí. Na střechy chýší lezla tak, že napůl vyšplhala po stěnách, napůl vyskočila.
→ Získá Lara dvě pistole?
Bez komentáře. Jak řekl Karl v podcastu, jsou některé symboly Lary, které chtějí CD zachovat, ale neřeknou které.
→ Bude Lara střílet šípy z luku?
Ano. Několik šípů najde v chýších ve vesnici.
→ Bude Lara muset jíst, aby zůstala naživu?
Nevypadá to tak, jídlo ale bude hrát roli v systému uzdravování. Tohle ale nebude hra, ve které byste sbírali bobulky, aby Lara zůstala naživu. Nějaké jídlo také najde ve vesnici.
→ Systém ukládání?
Checkpointy.
Scénář
→ Bude odhaleno ještě víc postav?
Ano.
→ Z Underworldu byly některé scény vyškrtnuty, takže hra vypadá tak nějak nedokončená. Budou nějaké scény vyškrtnuté z této hry?
Naším cílem v tomto dlouhém vývoji je udělat kompletní a dokončenou hru. I tak ale jsou nějaké myšlenky, které už byly v průběhu vývoje vyřazeny, jako třeba ty v nejstarších artworcích, ani se do hry nedostaly. Ještě nevíme, jestli budou i nějaké další.
Lara Croft
→ Změnil se Lařin životopis?
Ano. Je jí jednadvacet, zrovna vyšla z univerzity. Její motivace, život, minulost hrají roli v příběhu, takže je pravděpodobné, že před vydáním hry se nic nedozvíte. Je to restart celé série i Lařiny minulosti. Takže žádný Von Croy, Kurtis ani Natla...
→ Většina postav, které byly označeny za vzor k restartu série, jsou muži. Nějaké ženy, které byly inspirací?
Clara: Meagan nebyla u raného vývoje hry, takže neví, ale myslí si, že o pohlaví zase tolik nejde.
→ Kdo dabuje Laru?
Bez komentáře. Oznámeno by to mělo být na začátku roku 2012.
→ Budou ještě někdy nějaké oficiální modelky?
Ne, nikdy.
Sběratelské věcičky
→ Bude Sběratelská edice? Pokud ano, co bude obsahovat?
Ano, Crystal Dynamics se o to snaží, stejně jako o oficiální soundtrack.
→ A nějaké samostatné sběratelské předměty?
Ano, bude víc než jen Sběratelská edice, a opět jde o téma, na které by CD rádi nějakou zpětnou vazbu od hráčů.
Závěrem - demo
Konečně. Ruce na startu, Lařino probouzení v jeskyni začíná. Končí úprkem hroutící se chodbou. Pro začátek řekněme, že Lara, i když je zraněná, je stále ovladatelná. Kamera samotná je také velmi šikovná a je působivé podívat se na podrobnosti Mrchožroutské jeskyně (Scavengers Den) nebo na Laru samotnou. Bylo řečeno, že Lara hodně umírá, a je to pravda! Viděli jsme ji nabodnutou, probodnutou, rozdrcenou, také jsme minuli spoustu skoků. Lara Croft má stále spoustu možností, jak zemřít!
Je přirozené mít spoustu pochybností, když jde o restart 15leté série, obzvlášť když je vám ta série blízko u srdce. Ale taky musíte být objektivní a uvědomit si kvalitu, kterou před sebou vidíte a kterou hrajete. A tenhle Tomb Raider nabízí velkou směs uvažování, bojů, akrobacie a náročných hádanek, které se konají v úžasném, ale děsivém prostředí. Každý, kdo říká, že tohle není Tomb Raider, zřejmě tuhle hru ještě nehrál.
Jestliže každé preview setkání, kterého jsme se účastnili, obnášelo spoustu překvapení, tak tohle je předehnalo. Krása grafiky, detaily prostředí, Lařina obratnost a šikovnost kamery... je opravdu těžké uvěřit, že ještě zbývá rok do vydání. Nejmenší, co můžeme říct, je to, že Lara ušla dlouhou cestu. Kupodivu se zdá, že přestože je stále popisovaná jako "křehká, zranitelná", působí mnohem silněji než dřív. Samozřejmě hra ještě není dokončená, a to, co jsme viděli, je její zatím nejpropracovanější část. Ale pokud si Crystal udrží kvalitu i po zbytek hry, má nový Tomb Raider skvělý potenciál k tomu, aby vrátil sérii k její bývalé slávě a stal se příkladem pro příští akčně-dobrodružné hry na dalších patnáct let.
Je přirozené mít spoustu pochybností, když jde o restart 15leté série, obzvlášť když je vám ta série blízko u srdce. Ale taky musíte být objektivní a uvědomit si kvalitu, kterou před sebou vidíte a kterou hrajete. A tenhle Tomb Raider nabízí velkou směs uvažování, bojů, akrobacie a náročných hádanek, které se konají v úžasném, ale děsivém prostředí. Každý, kdo říká, že tohle není Tomb Raider, zřejmě tuhle hru ještě nehrál.
Jestliže každé preview setkání, kterého jsme se účastnili, obnášelo spoustu překvapení, tak tohle je předehnalo. Krása grafiky, detaily prostředí, Lařina obratnost a šikovnost kamery... je opravdu těžké uvěřit, že ještě zbývá rok do vydání. Nejmenší, co můžeme říct, je to, že Lara ušla dlouhou cestu. Kupodivu se zdá, že přestože je stále popisovaná jako "křehká, zranitelná", působí mnohem silněji než dřív. Samozřejmě hra ještě není dokončená, a to, co jsme viděli, je její zatím nejpropracovanější část. Ale pokud si Crystal udrží kvalitu i po zbytek hry, má nový Tomb Raider skvělý potenciál k tomu, aby vrátil sérii k její bývalé slávě a stal se příkladem pro příští akčně-dobrodružné hry na dalších patnáct let.
Komentáře
Okomentovat